ЗАВДАННЯ СОЦІАЛІЗУЮЧОГО НАПРЯМКУ
З ТЕМИ «АПОСТРОФ»
5 КЛАС
Мета:Формувати
вміння правильно вимовляти й писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір
за допомогою правил,удосконалити навички
правильної вимови й написання слів з апострофом.
|
УЧНІ ПОВИННІ
|
|
|
ЗНАТИ:
|
УМІТИ:
|
|
-
що позначає апостроф;
|
-
знаходити помилки;
|
|
-для чого використовується;
|
- відшукувати слова з апострофом;
|
|
-
коли треба писати і не писати
апостроф у словах.
|
-
працювати з орфографічним
словником
|
Завдання з ключем.
Запишіть слова у дві колонки:
1) слова з апострофом;
2) слова без апострофа.
2) слова без апострофа.
Медв...яний, п...ятсот, арф...яр, посер...йознішав,
дзв...якнути, розв...язано, помор...янин, св...ято, сузір...я, харків...янин, вар...яг,
від...їзд, різьб...яр, мавп...яча, роз...ятрити, при...їзд.
Ключ. З останніх букв обох колонок прочитайте назву вірша М. Рильського
"Троянди й виноград".
Виписати слова з
апострофом
Зв…зок, тьм…яний, реп…яхи,
Солов…йов, арф…яр, пор…ядок, бур…яни, п…єдистал, духм…яні, пам…яті, зв…язав,
Лук…янчук, пів…яблука.
Ø Ключ. У
кожному слові підкресліть останню букву, прочитаєте назву села, де жив Тарас
Шевченко.
Утвори нове слово з апострофом
Солома – … Трава - …
Ластівка – … Риба - …
Кропива – … Олово -…
Горобець – … Камінь - …
Голуб – … Дерево - …
Робота з
«дірявими словами».
- Я показуватиму вам незвичайні
слова – «діряві». Якщо у слові пишеться апостроф – підніміть
руки вгору .
Мавп…ячий,пів…ящика,під…єднати ,м…ята, р…яска, моркв…яний,Лук…янов,б…ється,пам…ять ,дев …ять , здоров…я , п…ять ,св…ято.
Постав апостроф, де потрібно.
Подвір?я, хом?к, під?язичний,
зів?янути, сім?я,пам?ять, п?тниця,
міжгір?я, в?яз, м?ята, об?їхав, хлоп?ячі, трав?яний, в?ється, солов?ї, здоров?я, торф?яний, бур?ян, п?ятниця.
міжгір?я, в?яз, м?ята, об?їхав, хлоп?ячі, трав?яний, в?ється, солов?ї, здоров?я, торф?яний, бур?ян, п?ятниця.
Прочитайте народні
прикмети. Спишіть або запишіть по пам’яті, позначаючи орфограми.
Рум…яний вечір і сірий ранок — на хорошу погоду. Жаб…ячий
хор цілу ніч — на хорошу погодую. Чайка з…явилась — незабаром крига рушить.
Граки з криком в…ються над гніздами — погода зміниться.
Відгадати загадки. Пояснити правила написання.
В оркестрі
поважають,
То б’ють мене, як грають. (Барабан)
То б’ють мене, як грають. (Барабан)
Як навколо об’їси –
Серединки не проси.
Ми такі гостинці:
Дірка в серединці. (Бублики)
Серединки не проси.
Ми такі гостинці:
Дірка в серединці. (Бублики)
Любить м’ясом харчуватись,
Краще з ним не зустрічатись! (Вовк)
Краще з ним не зустрічатись! (Вовк)
Розпустив бундючний птах,
Зозулясте пір’я,
Та Івась здолає страх –
Вийде на подвір’я! (Індик)
Зозулясте пір’я,
Та Івась здолає страх –
Вийде на подвір’я! (Індик)
В тихе
надвечір’я,
З саду на подвір’я,
Котиться колютина,
В яблука закутана. (Їжак)
З саду на подвір’я,
Котиться колютина,
В яблука закутана. (Їжак)
Один хлівець на п'ятеро овець.
Рукавичка
Рукавичка
.Підійме
найменша дитина, а через хату не перекине найдужча людина.
Пір'їна.
Пір'їна.
Одне — рум'яне, друге зелене лице у мене.
Влітку і взимку ковтають спинку.
Всі люблять мене. Хто я?
Влітку і взимку ковтають спинку.
Всі люблять мене. Хто я?
Яблуко
Прочитайте слова, поясніть вживання апострофа. Складіть
10 речень з поданими словами (на вибір):
М’яч, м’який, об’їжджати, сором’язливий,
м’ята, з’їзд, п’ять, дев’ять, сім’я, п’ятнадцять, подвір’я, в’яз, мавпячий,
повітряний, здоров’я, львів’янин, в’язати, з’їсти, дерев’яний, моряк, довір’я,
свято, кам’яний, Лук’ян, любов’ю, морквяний, п’єса, п’єдестал, зоря, міжгір’я,
з’явитися, пам’ятний, буряк, священний, харків’янин, верхів’я, рядок, Мар’яна,
в’язання, пів’яблука, обов’язок, м’язи, розпорядок, священик, трав’янистий,
слов’яни, дит’ясла, з’ясувати, об’єднання.
Фонетична загадка
1.
Приголосний,
дзвінкий, не має пари. Є у слові мати.
2.
Приголосний,
дзвінкий, не має пари. Разом із голосним, що є в слові хата, позначається
однією буквою.
3.
Приголосний,
глухий. Його пара –(д).
4.
Голосний,
ненаголошений. В алфавіті позначається першою буквою.
Відгадка: м'ята
Прослухати вірш, запам'ятати , а потім записати якомога
більше слів із апострофом.
Я такий собі
графічний знак,
Але не вимовляюся
ніяк.
Відгадайте, діти, хто
я,
Живу у слові
я сім'я.
Я є в
під'їзді і в сім'ї,
Є я і
в слові солов'ї.
А
от зі
слова п'ять
Мене не витягнеш
ніяк.
Я не риба і не птах,
Є в ганчір’ї, в реп’яхах.
Я не звір і не людина,
Але зна мене й дитина
Творчий диктант.
Завдання: від поданих слів утворити і записати словосполучення “прикметник + іменник.”
Різдво, вечір;
кров, слід; морква, сік; крупа, каша; жирафа, шия.
Диктант із
таємницею.
Завдання:
записати слова в дві колонки:
в першу – з апострофом, у другу - без апострофа. Якщо
слова записані правильно, то з перших літер згори до низу прочитаєте назву
твору українського письменника.
Лук’ян,
об’їзд, цвях, альянс, рясно, солов’ї, посвята, комп’ютер, ллють, ательє,
об’єднання, тім’я, об’єкт, курйоз, свято.
Мовне диво. У якому слові є два апострофи?
Тож бувають у мові дива!
Це слівце інтригує недарма:
На шість літер – апострофів два,
Означає місцину над яром.
Яке це слово? (Над’яр’я)
Ситуативне завдання.
Уявіть себе у ролі вчителя. Виправте помилки у
словах, які, на вашу думку, написані неправильно.
Цв’ях, без’ідейний,
від’їжджати, суб’єктивний, фотоз’йомка, компютер, Лук’ян, необ’їжджений,
з’єднання, Св’ятослав, Вячеслав.
Вправа «Конструктор»
Від поданих слів утворіть: а) прикметники; б)
дієслова з префіксом роз-
а) морква,
олово, риба, дерево, мавпа, камінь, тьма;
б) їхати,
єднати, їсти, ятрити.
«Ти – редактор»
На місці
пропусків були помилки, що їх допустили учні. Які це помилки? Відредагуйте
текст.
Зійди в травні на Тарасову гору.
І тебе зачаруют… співом солов…ї. Ці птахи тут особливі. В народі кажут…, що це
єдине місце в Україні, де живе 12 видів солов…їв. Вони сюди ніби злетілися в
гості до Тараса Шевченка. Як тіл…ки спаде надвечір…я, солов…ї тут змагают…ся
своїм хистом. З кожного гаю лине своя полум…яна пісня. І над Тарасовою горою
звучить багатоголосий пташиний хор.
Слухають зачаровано цю солов…їну
хвалу Кобзареві і Дніпро, що в…ється в підгір…ї, і широке українс…ке поле, і
вся Україна!
1.Записати під диктовку розрізнені
речення, з яких треба скласти, переставляючи їх місцями, текст „Жайворонок“:
(
4) Тоді пташка падала тихо вниз
й натягала другу струну. (6) Це було прекрасно. (3) Струна тремтіла й гучала.
(1) Сіра маленька пташка низько висіла над полем. (5) Єднала небо з землею і
грала на струнах симфонію поля. (2) Тріпала крильцями часто й тягнула вгору
невидиму струну.
У першому реченні підкреслити всі члени речення.
Випишіть слова у дві колонки: у ліву – з апострофом, у праву – без нього.
В..єтнам, хутор..янин, об..єм,
б..юст, б..є, лл..ється, Ілл..я, об..єкт, р..яно, об..єднання, напам..ять, астрахан..ський,
ув..язнений, дит..ясла, духм..яні,
ін..єкція, в..яжеться, Р..єпін, св..ятопис, п..ятсот, кров..ю,
міл..йони, бур..як, дев..ять, р..явкати, нев..язкий, інтерв..ю, ф..юзеляж, різьб..яр.
Запишіть подані слова орфографічно та
поясніть наявність або відсутність у них апострофа.
[вjачеисла́ў],
[мjа́та], [л'убо́вjу], [подв’íрjа], [бур'а́к], [пjа́тниц'а], [беиза́зикиĭ], [чотир'охjа́русниĭ], [беизгол'íвjа],
[з’в’ір'а́чиĭ], [м’іжjеўропе́іс'киĭ], [звjаза́ти], [пjанки́ĭ], [зjі́деиниĭ], [мjа́ч], [погол'і́вjа], [морквjа́ниĭ], [з’іўjа́лиĭ], [розjа́реиниĭ], [ц'в’а́х], [р'а́сниĭ].
titanium nipples ring - Titanium Art
ВідповістиВидалитиtitanium nipples ring, a tittanium unique set of highly popular brass titanium vs stainless steel ring titanium wheels patterns. Titsanium is titanium bracelet a unique set of highly popular brass ring patterns. implant grade titanium earrings Titsanium is the most